Sunday 4 March 2018

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&cópia de; 2018. Todos os direitos reservados. Principles of the trading system world trade organization.


Princípios do sistema comercial.


Os acordos da OMC são longos e complexos porque são textos legais que cobrem uma ampla gama de atividades. Eles lidam com: agricultura, têxteis e vestuário, bancos, telecomunicações, compras governamentais, padrões industriais e segurança de produtos, regulamentos de saneamento de alimentos, propriedade intelectual e muito mais. Mas uma série de princípios simples e fundamentais são executados em todos esses documentos. Esses princípios são a base do sistema multilateral de comércio.


Um olhar mais atento sobre esses princípios:


Mais informações introdutórias.


Comércio sem discriminação.


1. Nação mais favorecida (MFN): tratar outras pessoas de forma igual nos termos dos acordos da OMC, os países não podem normalmente discriminar entre os seus parceiros comerciais. Conceda a alguém um favor especial (como uma taxa de direito aduaneiro mais baixo para um de seus produtos) e você deve fazer o mesmo para todos os outros membros da OMC.


Este princípio é conhecido como tratamento de nação mais favorecida (NMF) (ver caixa). É tão importante que seja o primeiro artigo do Acordo Geral sobre Tarifas e Comércio (GATT), que rege o comércio de mercadorias. A NMF também é uma prioridade no Acordo Geral sobre Comércio de Serviços (AGCS) (Artigo 2) e no Acordo sobre os Aspectos dos Direitos de Propriedade Intelectual relacionados com o Comércio (TRIPS) (Artigo 4), embora em cada acordo o princípio seja tratado de forma ligeiramente diferente . Juntos, esses três acordos abrangem as três principais áreas de comércio tratadas pela OMC.


Algumas exceções são permitidas. Por exemplo, os países podem estabelecer um acordo de comércio livre que se aplica apenas a bens comercializados dentro do grupo - discriminando produtos de fora. Ou podem oferecer aos países em desenvolvimento um acesso especial aos seus mercados. Ou um país pode criar barreiras contra produtos que são considerados negociados de forma injusta em países específicos. E em serviços, os países podem, em circunstâncias limitadas, discriminar. Mas os acordos só permitem essas exceções em condições estritas. Em geral, a NMF significa que cada vez que um país abaixa uma barreira comercial ou abre um mercado, tem que fazê-lo pelos mesmos produtos ou serviços de todos os seus parceiros comerciais - seja rico ou pobre, fraco ou forte.


2. Tratamento nacional: o tratamento de estrangeiros e locais de origem. Os bens importados e produzidos localmente devem ser tratados de forma igualitária - pelo menos depois que os bens estrangeiros entraram no mercado. O mesmo deve ser aplicado aos serviços estrangeiros e domésticos, e a marcas comerciais, direitos autorais e patentes estrangeiras e locais. Este princípio do "tratamento nacional" (dando aos outros o mesmo tratamento que os próprios nacionais) também é encontrado em todos os três principais acordos da OMC (artigo 3º do GATT, artigo 17 do AGCS e artigo 3º do TRIPS), embora mais uma vez o princípio é manuseado de forma ligeiramente diferente em cada um desses.


O tratamento nacional só se aplica quando um produto, serviço ou item de propriedade intelectual entrou no mercado. Por conseguinte, a cobrança de direitos aduaneiros sobre uma importação não constitui uma violação do tratamento nacional, mesmo que os produtos produzidos localmente não cobram um imposto equivalente.


Comércio mais livre: gradualmente, através da negociação.


Reduzir as barreiras comerciais é um dos meios mais óbvios de encorajar o comércio. As barreiras em questão incluem direitos aduaneiros (ou tarifas) e medidas como proibições de importação ou cotas que restringem as quantidades seletivamente. De tempos em tempos, outras questões, como a burocracia e as políticas cambiais, também foram discutidas.


Desde a criação do GATT em 1947-48, houve oito rodadas de negociações comerciais. Uma nona rodada, no âmbito da Agenda de Desenvolvimento de Doha, está em andamento. No início, estes focaram na redução de tarifas (direitos aduaneiros) em bens importados. Como resultado das negociações, em meados da década de 1990, as taxas arancelarias dos países industrializados sobre os bens industriais caíram de forma constante para menos de 4%.


Mas, na década de 1980, as negociações se expandiram para cobrir barreiras não tarifárias sobre os bens e para as novas áreas, como serviços e propriedade intelectual.


Abertura de mercados pode ser benéfica, mas também requer ajuste. Os acordos da OMC permitem que os países introduzam mudanças gradualmente, através de "liberalização progressiva". Os países em desenvolvimento geralmente são mais demorados para cumprir suas obrigações.


Previsibilidade: através da vinculação e transparência.


Às vezes, prometer não criar uma barreira comercial pode ser tão importante como uma redução, uma vez que a promessa dá às empresas uma visão mais clara das suas oportunidades futuras. Com estabilidade e previsibilidade, o investimento é incentivado, são criados empregos e os consumidores podem aproveitar plenamente os benefícios da concorrência - escolha e preços mais baixos. O sistema multilateral de comércio é uma tentativa dos governos de tornar o ambiente empresarial estável e previsível.


A Rodada Uruguai aumentou as ligações.


Percentagens de tarifas vinculadas antes e depois das conversas de 1986-94.


(Estas são linhas tarifárias, portanto as percentagens não são ponderadas de acordo com o volume ou valor comercial)


Na OMC, quando os países concordam em abrir seus mercados para bens ou serviços, eles "vinculam" seus compromissos. Para os bens, estas ligações equivalem a limites máximos das tarifas aduaneiras. Às vezes, os países importam as importações a taxas inferiores às taxas consolidadas. Freqüentemente, esse é o caso nos países em desenvolvimento. Nos países desenvolvidos, as taxas realmente cobradas e as taxas consolidadas tendem a ser as mesmas.


Um país pode mudar suas ligações, mas apenas depois de negociar com seus parceiros comerciais, o que poderia significar compensá-los pela perda de comércio. Uma das conquistas das negociações comerciais multilaterais do Uruguay Round foi aumentar o volume de negócios sob compromissos vinculativos (ver tabela). Na agricultura, 100% dos produtos agora possuem tarifas consolidadas. O resultado de tudo isso: um grau substancialmente maior de segurança do mercado para comerciantes e investidores.


O sistema também tenta melhorar a previsibilidade e a estabilidade de outras formas. Uma maneira é desencorajar o uso de cotas e outras medidas usadas para estabelecer limites sobre as quantidades de importações - a administração de cotas pode levar a mais burocracia e acusações de jogo injusto. Outro é tornar as regras comerciais dos países tão claras e públicas ("transparentes") quanto possível. Muitos acordos da OMC exigem que os governos divulguem suas políticas e práticas publicamente no país ou notificando a OMC. A vigilância regular das políticas comerciais nacionais através do Mecanismo de Revisão das Políticas Comerciais constitui um meio adicional de incentivar a transparência, tanto a nível nacional como a nível multilateral.


Promover a concorrência leal.


A OMC às vezes é descrita como uma instituição de "livre comércio", mas isso não é inteiramente exato. O sistema permite tarifas e, em circunstâncias limitadas, outras formas de proteção. Mais precisamente, é um sistema de regras dedicado à competição aberta, justa e não distorcida.


As regras em matéria de não discriminação - NMF e tratamento nacional - destinam-se a assegurar condições de comércio justas. Assim também são aqueles em dumping (exportando abaixo do custo para ganhar participação de mercado) e subsídios. As questões são complexas e as regras tentam estabelecer o que é justo ou injusto e como os governos podem responder, em particular mediante a cobrança de taxas de importação adicionais, calculadas para compensar os danos causados ​​pelo comércio injusto.


Muitos dos outros acordos da OMC visam apoiar a concorrência leal: na agricultura, propriedade intelectual, serviços, por exemplo. O acordo sobre contratos governamentais (um acordo "plurilateral" porque é assinado por apenas alguns membros da OMC) estende as regras da concorrência às compras de milhares de entidades governamentais em muitos países. E assim por diante.


Incentivar o desenvolvimento e a reforma econômica.


O sistema da OMC contribui para o desenvolvimento. Por outro lado, os países em desenvolvimento precisam de flexibilidade no tempo que tomam para implementar os acordos do sistema. E os próprios acordos herdam as disposições anteriores do GATT que permitem assistência especial e concessões comerciais para países em desenvolvimento.


Mais de três quartos dos membros da OMC são países em desenvolvimento e países em transição para economias de mercado. Durante os sete anos e meio da Rodada do Uruguai, mais de 60 destes países implementaram programas de liberalização comercial de forma autônoma. Ao mesmo tempo, os países em desenvolvimento e as economias em transição eram muito mais ativos e influentes nas negociações da Rodada Uruguai do que em qualquer rodada anterior, e ainda mais na atual Agenda de Doha para o Desenvolvimento.


No final da Ronda do Uruguai, os países em desenvolvimento estavam preparados para assumir a maior parte das obrigações exigidas aos países desenvolvidos. Mas os acordos lhes conferiram períodos de transição para se adaptar às disposições mais desconhecidas e, talvez, difíceis da OMC - particularmente para os países mais pobres, "menos desenvolvidos". Uma decisão ministerial adotada no final da rodada diz que países melhores devem acelerar a implementação de compromissos de acesso ao mercado em bens exportados pelos países menos desenvolvidos, e busca maior assistência técnica para eles. Mais recentemente, os países desenvolvidos começaram a permitir importações duty-free e sem contingentes para quase todos os produtos dos países menos desenvolvidos. Com tudo isso, a OMC e seus membros ainda estão passando por um processo de aprendizagem. A atual Agenda de Doha para o Desenvolvimento inclui as preocupações dos países em desenvolvimento quanto às dificuldades que enfrentam na implementação dos acordos da Rodada Uruguai.


O sistema de negociação deve ser.


sem discriminação - um país não deve discriminar entre seus parceiros comerciais (dando-lhes igualmente o "Estado da Nação Mais Favorita" ou MFN); e não deve discriminar entre produtos próprios, produtos estrangeiros, serviços ou nacionais (dando-lhes "tratamento nacional"); mais livres - barreiras que chegam através da negociação; previsíveis - empresas estrangeiras, investidores e governos devem estar confiantes de que as barreiras comerciais (incluindo tarifas e barreiras não pautais) não devem ser levantadas arbitrariamente; as taxas tarifárias e os compromissos de abertura do mercado estão "vinculados" na OMC; mais competitivo - desencorajando as práticas "injustas", como os subsídios à exportação e os produtos de dumping, abaixo do custo, para ganhar participação no mercado; mais benéfico para os países menos desenvolvidos - dando-lhes mais tempo para ajustar, maior flexibilidade e privilégios especiais.


Isso parece uma contradição. Sugere um tratamento especial, mas na OMC, na verdade, significa não discriminação - tratando praticamente todos de forma igual.


Isto é o que acontece. Cada membro trata todos os outros membros igualmente como parceiros comerciais "mais favorecidos". Se um país melhora os benefícios que dá a um sócio comercial, ele deve dar o mesmo "melhor" tratamento a todos os outros membros da OMC para que todos permaneçam "mais favorecidos".


O estado da nação mais favorecida (MFN) nem sempre significou tratamento igual. Os primeiros tratados bilaterais de NMF criaram clubes exclusivos entre os parceiros comerciais "mais favorecidos" de um país. No âmbito do GATT e agora a OMC, o clube MFN não é mais exclusivo. O princípio NMF garante que cada país aprecie seus mais de 140 colegas por igual.


Essay on World Trade Organization (WTO)


Read this essay to learn about World Trade Organization (WTO). After reading this essay you will learn about: 1. Introduction to World Trade Organization for International Business 2. Reasons to Join WTO for International Business 3. Functions 4. Decision Making 5. Organizational Structure 6. Principles of the Multilateral Trading System 7. The Deadlock 8. Ministerial Conferences and Other Details.


Essay on World Trade Organization Contents:


Essay on the Introduction to World Trade Organization for International Business Essay on the Reasons to Join WTO for International Business Essay on the Functions of WTO Essay on Decision Making of WTO Essay on the Organizational Structure of the WTO Essay on the Principles of the Multilateral Trading System under the WTO Essay on the Deadlock in WTO Negotiations Essay on Ministerial Conferences under World Trade Organization (WTO) Essay on GATT/WTO System and Developing Countries.


Essay # 1. Introduction to World Trade Organization for International Business:


The World Trade Organization (WTO) is the only international organization that deals with global rules of trade between nations. It provides a framework for conduct of international trade in goods and services. It lays down the rights and obligations of governments in the set of multilateral agreements.


In addition to goods and services, it also covers a wide range of issues related to international trade, such as protection of intellectual property rights and dispute settlement, and prescribes disciplines for governments in formulation of rules, procedures, and practices in these areas. Moreover, it also imposes discipline at the firm level in certain areas, such as export pricing at unusually low prices.


The basic objective of the rule-based system of international trade under the WTO is to ensure that international markets remain open and their access is not disrupted by the sudden and arbitrary imposition of import restrictions.


Under the Uruguay Round, the national governments of all the member countries have negotiated improved access to the markets of the member countries so as to enable business enterprises to convert trade concessions into new business opportunities.


The emerging legal systems not only confer benefits on manufacturing industries and business enterprises but also create rights in their favour. The WTO also covers areas of interest to international business firms, such as customs valuation, pre-shipment inspection services, and import licensing procedures, wherein the emphasis has been laid on transparency of the procedures so as to restrain their use as non-tariff barriers.


The agreements also stipulate rights of exporters and domestic procedures to initiate actions against dumping of foreign goods. An international business manager needs to develop a thorough understanding of the new opportunities and challenges of the multilateral trading system under the WTO.


The WTO came into existence on 1 January 1995 as a successor to the General Agreements on Tariffs and Trade (GATT). Its genesis goes back to the post-Second - World-War period in the late 1940s when economies of most European countries and the US were greatly disrupted following the war and the great depression of the 1930s.


Consequently a United Nations Conference on Trade and Employment was convened at Havana in November 1947.


It led to an international agreement called Havana Charter to create an International Trade Organization (ITO), a specialized agency of the United Nations to handle the trade side of international economic cooperation.


The draft ITO charter was ambitious and extended beyond world trade discipline to rules on employment, commodity agreements, restrictive business practices, international investment, and services. However, the attempt to create the ITO was aborted as the US did not ratify it and other countries found it difficult to make it operational without US support.


The combined package of trade rules and tariff concessions negotiated and agreed by 23 countries out of 50 participating countries became known as General Agreement on Tariffs and Trade (GATT): an effort to salvage from the aborted attempt to create the ITO.


India was also a founder member of GATT, a multilateral treaty aimed at trade liberalization. GATT provided a multilateral forum during 1948-94 to discuss the trade problems and reduction of trade barriers.


World Trade Organization membership increased from 23 countries in 1947 to 123 countries by 1994. GATT remained a provisional agreement and organization throughout these 47 years and facilitated considerably, tariff reduction. During its existence from 1948 to 1994, average tariffs on manufactured goods in developed countries declined from about 40 per cent to a mere 4 per cent.


It was only during the Kennedy round of negotiations in 1964-67, that an anti-dumping agreement and a section of development under the GATT were introduced. The first major attempt to tackle non-tariff barriers was made during the Tokyo round. The eighth round of negotiations known as the Uruguay Round of 1986-94 was the most comprehensive of all and led to the creation of the WTO with a new set up of agreements.


Essay # 2. Reasons to Join WTO for International Business:


Despite the disciplinary framework for conduct of international trade under the WTO, countries across the world including the developing countries were in a rush to join the pack. The WTO has nearly 153 members, accounting for over 97 per cent of world trade. Presently, 34 governments hold observer status, out of which 31 are actively seeking accession, including large trading nations, such as Russia and Taiwan.


The major reasons for a country to join the WTO are :


Eu. Since each country needs to export its goods and services to receive foreign exchange for essential imports, such as capital goods, technology, fuel, and sometimes even food, it requires access to foreign markets. But countries require permission for making their goods and services enter foreign countries.


Thus countries need to have bilateral agreements with each other. By joining a multilateral framework like the WTO, the need to have individual bilateral agreements is obviated as the member countries are allowed to export and import goods and services among themselves.


ii. An individual country is unlikely to get a better deal in bilateral agreements than what it gets in a multilateral framework. It has been observed that developing countries had to commit to a greater degree to developed countries in bilateral agreements than what is required under the WTO.


iii. A country can learn from the experiences of other countries, being part of the community of countries and influence the decision-making process in the WTO.


iv. The WTO provides some protection against subjective actions of other countries by way of its dispute settlement system that works as an in-built mechanism for enforcement of rights and obligations of member countries.


v. It would be odd to remain out of WTO framework for conducting international trade that has been in existence for about six decades and accounts for over 97 per cent of world trade. It may even be viewed as suspicious by others.


Essay # 3. Functions of WTO:


The major function of the WTO is to ensure the flow of international trade as smoothly, predictably, and freely as possible. This is a multilateral trade organization aimed at evolving a liberalized trade regime under a rule-based system.


The basic functions of WTO are:


Eu. To facilitate the implementation, administration, and operation of trade agreements.


ii. To provide a forum for further negotiations among member countries on matters covered by the agreements as well as on new issues falling within its mandate.


iii. Settlement of differences and disputes among its member countries.


iv. To carry out periodic reviews of the trade policies of its member countries.


v. To assist developing countries in trade policy issues, through technical assistance and training programmes.


vi. To cooperate with other international organizations.


Essay # 4. Decision Making of WTO :


WTO is a member-driven consensus-based organization. All major decisions in the WTO are made by its members as a whole, either by ministers who meet at least once every two years or by their ambassadors who meet regularly in Geneva.


A majority vote is also possible but it has never been used in the WTO and was extremely rare in the WTO’s predecessor, GATT. The WTO’s agreements have been ratified in all members’ parliaments. Unlike other international organizations, such as the World Bank and the IMF, in WTO, the power is not delegated to the board of directors or the organization’s head.


In view of the complexities involved in multilateral negotiations among 150 member countries with diverse resource capabilities, areas of special interest, and geo-political powers, decision-making through consensus is highly challenging.


Developed countries with much greater economic and political strengths often employ pressure tactics over developing and least developed countries in building up a consensus. This has led to considerable networking among the member countries and evolving of several country groups as shown in Exhibit 5.2.


When WTO rules impose disciplines on countries’ policies, it is the outcome of negotiations among WTO members. The rules are enforced by the members themselves under agreed procedures that they negotiated, including the possibility of trade sanctions. The sanctions too are imposed by member countries, and authorized by the membership as a whole.


Essay # 5. Organizational Structure of the WTO:


The organizational structure of WTO as summarized in Fig. 5.1, consists of the Ministerial Conference, General Council, council for each broad area, and subsidiary bodies.


First level – The Ministerial Conference:


The Ministerial Conference is the topmost decision-making body of the WTO, which has to meet at least once every two years.


Second level – General Council :


Day-to-day work in between the Ministerial Conferences is handled by the following three bodies:


Eu. The General Council.


ii. The Dispute Settlement Body.


iii. The Trade Policy Review Body.


In fact, all these three bodies consist of all WTO members and report to the Ministerial Conference, although they meet under different terms of reference.


Third level – Councils for each broad area of trade :


There are three more councils, each handling a different broad area of trade, reporting to the General Council.


Eu. The Council for Trade in Goods (Goods Council)


ii. The Council for Trade in Services (Services Council)


iii. The Council for Trade Related Aspects of Intellectual Property Rights (TRIPS Council)


Each of these councils consists of all WTO members and is responsible for the working of the WTO agreements dealing with their respective areas of trade. These three also have subsidiary bodies. Six other bodies, called committees, also report to the General Council, since their scope is smaller.


They cover issues, such as trade and development, the environment, regional trading arrangements, and administrative issues. The Singapore Ministerial Conference in December 1996 decided to create new working groups to look at investment and competition policy, transparency in government procurement, and trade facilitation.


Fourth level – Subsidiary bodies :


Each of the higher councils has subsidiary bodies that consist of all member countries.


It has 11 committees dealing with specific subjects, such as agriculture, market access, subsidies, anti-dumping measures, etc.


The subsidiary bodies of the Services Council deal with financial services, domestic services, GATS rules, and specific commitments.


Dispute settlement body:


It has two subsidiaries, i. e., the dispute settlement ‘panels’ of experts appointed to adjudicate on unresolved disputes, and the Appellate Body that deals with appeals at the General Council level. Formally all of these councils and committees consist of the full membership of the WTO. But that does not mean they are the same, or that the distinctions are purely bureaucratic.


In practice, the people participating in the various councils and committees are different because different levels of seniority and different areas of expertise are needed. Heads of missions in Geneva (usually ambassadors) normally represent their countries at the General Council level.


Some of the committees can be highly specialized and sometimes governments send expert officials from their countries to participate in these meetings. Even at the level of the Goods, Services, and TRIPS councils, many delegations assign different officials to cover different meetings.


All WTO members may participate in all councils, etc., except the Appellate Body, dispute settlement panels, textile monitoring body, and plurilateral committees.


The WTO has a permanent Secretariat based in Geneva, with a staff of around 560 and is headed by the Director-General. It does not have branch offices outside Geneva. Since decisions are taken by the members themselves, the Secretariat does not have the decision-making role those other international bureaucracies are given.


The Secretariat’s main duties are to extend technical support for the various councils and committees and the Ministerial Conferences, to provide technical assistance for developing countries, to analyse world trade, and to explain WTO affairs to the public and media.


The Secretariat also provides some forms of legal assistance in the dispute settlement process and advises governments wishing to become members of the WTO.


Essay # 6. Principles of the Multilateral Trading System under the WTO:


For an international business manager, it is difficult to go through the whole of the WTO agreements which are lengthy and complex being legal texts covering a wide range of activities.


The agreements deal with a wide range of subjects related to international trade, such as agriculture, textiles and clothing, banking, telecommuni­cations, government purchases, industrial standards and product safety, food sanitation regulations, and intellectual property.


However, a manager dealing in international markets needs to have an understanding of the basic principles of WTO which form the foundation of the multilateral trading system.


These principles are discussed below:


(i) Trade Without Discrimination:


Under the WTO principles, a country cannot discriminate between its trading partners and products and services of its own and foreign origin.


Most-favoured nation treatment:


Under WTO agreements, countries cannot normally discriminate between their trading partners. In case a country grants someone a special favour (such as a lower rate of customs for one of their products), then it has to do the same for all other WTO members. The principle is known as Most-favoured nation (MFN) treatment.


This clause is so important that it is the first article of the General Agreement on Tariffs and Trade (GATT), which governs trade in goods. MFN is also a priority in the General Agreement on Trade in Services (GATS, Article 2) and the Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights (TRIPS, Article 4), although in each agreement, the principle is handled slightly differently.


Together, these three agreements cover all three main areas of trade handled by the WTO.


Some exceptions to the MFN principle are allowed as under:


Eu. Countries can set up a free trade agreement that applies only to goods traded within the group—discriminating against goods from outside.


ii. Countries can provide developing countries special access to their markets.


iii. A country can raise barriers against products that are considered to be traded unfairly from specific countries.


iv. In services, countries are allowed, in limited circumstances, to discriminate.


Mas os acordos só permitem essas exceções em condições estritas. In general, MFN means that every time a country lowers a trade barrier or opens up a market, it has to do so for the same goods or services from all its trading partners—whether rich or poor, weak or strong.


The WTO agreements stipulate that imported and locally - produced goods should be treated equally—at least after the foreign goods have entered the market. O mesmo deve ser aplicado aos serviços estrangeiros e domésticos, e a marcas comerciais, direitos autorais e patentes estrangeiras e locais.


This principle of ‘national treatment’ (giving others the same treatment as one’s own nationals) is also found in all the three main WTO agreements, i. e., Article 3 of GATT, Article 17 of GATS, and Article 3 of TRIPS.


However, the principle is handled slightly differently in each of these agreements. National treatment only applies once a product, service, or an item of intellectual property has entered the market. Por conseguinte, a cobrança de direitos aduaneiros sobre uma importação não constitui uma violação do tratamento nacional, mesmo que os produtos produzidos localmente não cobram um imposto equivalente.


(ii) Gradual Move Towards freer Markets Through Negotiations:


Lowering trade barriers is one of the most obvious means of encouraging international trade. Such barrier includes customs duties (or tariffs) and measures, such as import bans or quotas that restrict quantities selectively. Since GATT’s creation in 1947-48, there have been eight rounds of trade negotiations. No início, estes focaram na redução de tarifas (direitos aduaneiros) em bens importados.


As a result of the negotiations, by the mid - 1990s industrial countries’ tariff rates on industrial goods had fallen steadily to less than 4 per cent. But by the 1980s, the negotiations had expanded to cover non-tariff barriers on goods, and to new areas, such as services and intellectual property.


The WTO agreements allow countries to introduce changes gradually through ‘progressive liberalization’. Developing countries are usually given longer period to fulfill their obligations.


(iii) Increased Predictability of International Business Environment :


Sometimes, promising not to raise a trade barrier can be as important as lowering one, because the promise gives businesses a clearer view of their future market opportunities. With stability and predictability, investment is encouraged, jobs are created, and consumers can fully enjoy the benefits of competition—choice and lower prices.


O sistema multilateral de comércio é uma tentativa dos governos de tornar o ambiente empresarial estável e previsível.


One of the achievements of the Uruguay Round of multilateral trade talks was to increase the amount of trade under binding commitments. In the WTO, when countries agree to open their markets for goods or services, they ‘bind’ their commitments. For goods, these bindings amount to ceiling on customs tariff rates.


Um país pode mudar suas ligações, mas apenas depois de negociar com seus parceiros comerciais, o que poderia significar compensá-los pela perda de comércio. In agriculture, 100 per cent of products now have bound tariffs. The result of this is a substantially higher degree of market security for traders and investors.


The trading system under the WTO attempts to improve predictability and stability in other ways as well. One way is to discourage the use of quotas and other measures used to set limits on quantities of imports as administering quotas can lead to more red-tape and accusations of unfair play.


Another is to make countries’ trade rules as clear and public (transparent) as possible. Muitos acordos da OMC exigem que os governos divulguem suas políticas e práticas publicamente no país ou notificando a OMC. A vigilância regular das políticas comerciais nacionais através do Mecanismo de Revisão das Políticas Comerciais constitui um meio adicional de incentivar a transparência, tanto a nível nacional como a nível multilateral.


(iv) Promoting Fair Competition :


The WTO is sometimes described as a ‘free trade’ institution, but that is not entirely accurate. O sistema permite tarifas e, em circunstâncias limitadas, outras formas de proteção. More accurately, it is a system of rules dedicated to open, fair, and undistorted competition.


The rules on non-discrimination—MFN and national treatment—are designed to secure fair conditions of trade. The WTO has also set rules on dumping and subsidies which adversely affect fair trade. As questões são complexas e as regras tentam estabelecer o que é justo ou injusto e como os governos podem responder, em particular mediante a cobrança de taxas de importação adicionais, calculadas para compensar os danos causados ​​pelo comércio injusto.


Many of the other WTO agreements aim to support fair competition, such as in agriculture, intellectual property, and services. The agreement on government procurement (a ‘plurilateral’ agreement because it is signed by only a few WTO members) extends competition rules to purchases by thousands of government entities in many countries.


Essay # 7. Deadlock in WTO Negotiations:


Despite intensive negotiations, deadlines were missed and negotiations across all areas of the Doha work programme were suspended mainly due to lack of convergence on major issues in agriculture and NAMA in July 2006. Agriculture remains the most contentious issue in the recent Ministerial Conferences, widening the developed - developing country divide.


Major developed countries continue to give high amount of subsidies to their farmers. Interestingly, developed countries have fulfilled their obligation of reduction in reducible subsidy in technical terms despite increasing the absolute amount of subsidy.


Besides, the EU and the US continue to give export subsidies as well. Ironically, developed countries are pressurizing developing countries to reduce their tariffs substantially. This poses a threat to the domestic farming sector of developing countries, which has got serious socio-economic and political implications.


This makes negotiations in agriculture extremely complex. Developed countries, on the other hand, are keen on market access for their industrial products.


The issues leading to the deadlock of the Doha negotiations are shown in Fig. 5.4. In order to reach a settlement, the complexity of issues between the key players had to be addressed and a compromise reached.


The US was looking for improved market access, with an average tariffs cut by around 66 per cent, while the G20 group of larger developed countries led by India and Brazil were looking for a cut of around 54 per cent.


The EU had offered a 46 per cent average tariff cut. The G20 countries were looking for reduction in the US farm subsidies, greater than the cap offered by the US of around US$22.5 billion, as well as improved market access through lower tariffs.


The EU was looking for improved market access to larger developing country markets for industrial products with a maximum tariff of about 15 per cent, besides improved access to services trade.


Any breakthrough in the negotiation process required further reduction of agricultural subsidies by the US, greater reduction in tariffs on agricultural goods by the European Union, and greater market access offered by larger developing countries such as India and Brazil to the industrial goods of other countries.


Essay # 8. Ministerial Conferences under World Trade Organization (WTO):


The highest decision-making body in the WTO is the Ministerial Conference (MC) that has to take place once in two years. Six ministerial conferences have taken place so far and have generated a lot of debate and controversies across the world, as discussed here:


(i) Singapore Ministerial Conference :


The first MC took place at Singapore during 9-13 December 1996 and reviewed the operations post-WTO. Major developed countries brought in proposals to start negotiations in some new areas, such as investment, competition policy, government procurement, trade facilitation, and labour standards. This evoked a lot of controversy.


Significant pressure was built up by the developed countries for all members to accept their proposals; this was strongly opposed by developing nations. However, an agreement was finally reached to set up working groups to study the process of the relationship between investment and trade, competition and trade, and transparency in government procurement.


These are generally termed as Singapore issues. The subject of trade facilitation was to be studied in the Council for Trade in Goods.


Conclusion of Information Technology Agreement was an important decision made during the Singapore Ministerial Conference based on the proposal brought by developed countries to have an agreement on zero duty on import of information technology goods.


(ii) Geneva Ministerial Conference :


The second MC, held at Geneva (Switzerland) during 18-20 May 1998, discussed implementation concerns of developing and least developing countries that led to establishment of a mechanism for evaluation of implementation of individual agreements.


The US-sponsored proposals for zero duty on electronic commerce were discussed and an agreement was reached to maintain status-quo on the market access conditions for electronic commerce for 18 months.


The agreement on status-quo actually meant that there would be zero duty on e-commerce since no country had been imposing duty on this mode of trade. A declaration on global electronic commerce was also adopted.


Electronic commerce was defined as the mode of commerce in which all operations of trade would be conducted through the electronic medium; these operations include placing the order, supplying the product, and making the payment.


They also include sale and transfer of goods through electronic medium, such as music and cinematographic products, architectural and machine drawings and designs, etc. However, the sale in which goods are physically transferred to the buyer would not be considered e-commerce.


(iii) Seattle Ministerial Conference :


The third MC, held in Seattle (US) from 30 November to 3 December 1999, witnessed dramatic changes in negotiations as the developing countries made intense preparations for the conference unlike in the previous MCs wherein issues brought in by the developed countries were chiefly discussed.


In Seattle too developed countries tried to push forward new issues, such as investment, competition policy, government procurement, trade facilitation, and labour standards. However, developing countries insisted upon priority attention to their proposals as these were related to the working of the current agreement, before any new issue could be considered.


No agreement on the issues could be arrived at, leading to a total collapse of the MC with a lot of confusion and without any decision.


(iv) Doha Ministerial Conference :


The fourth MC held during 9-14 November 2001, at Doha in Qatar further built up the divide between the developed and the developing countries in the WTO. On the one hand, developed countries were keen on formally pushing forward a new round of multilateral trade negotiations, which would include the issues of investment, competition policy, transparency in government procurement, and trade facilitation.


On the other hand, there was stiff resistance from developing countries to initiating a new round as they felt that they were still in the process of comprehending the implications of the last round, i. e., the Uruguay Round, of multilateral trade negotiations.


Finally a comprehensive work programme was adopted at the end of Doha MC. Although formally it was not called a new round of negotiations, the work programme had all the attributes of a fresh round of multilateral trade negotiations.


Members decided to work out modalities for negotiations on the Singapore issues and then start negotiations on the basis of the modality to be agreed by explicit consensus. It was also agreed upon to make Special and Differential (S&D) treatment for developing countries more precise, effective, and operational.


The main commitments of the Doha Declaration were:


Eu. To continue the commitment for establishing a fair and market-oriented trading system through fundamental reform of support and protection of agricultural markets, specifically through.


uma. Substantial improvements in market access.


b. Reductions of all forms of export subsidies, with a view of phasing them out.


c. Substantial reductions in trade distorting domestic support.


ii. To give developing countries Special and Differential Treatment in negotiations to enable them effectively to take into account their development needs.


iii. To ensure negotiations on trade in services aimed at promoting the economic growth of all trading partners and the development of developing and least developed countries.


iv. To reduce or eliminate tariffs and non-tariff barriers in non-agricultural markets, in particular on products of export interest to developing countries.


v. Doha Development Agenda (DDA) is a ‘single undertaking’ that means nothing is agreed until everything is agreed.


(v) Cancun Ministerial Conference :


The fifth MC was held in Cancun (Mexico) during 10-14 September 2003 under heightened strain between the major developed and developing countries. Developing countries believed that heavy subsidies on production and exports of agriculture in developed countries had been grievously harming their agriculture which is means of livelihood of their major population unlike in developed countries.


There was hardly any significant action perceived on the part of the developed countries in the areas of implementation of issues and Special and Differential Treatment. On the other hand, developed countries insisted upon starting the negotiations on the Singapore issues.


Under this atmosphere of complete apprehension, anger, and mistrust, no agreement could be reached and the MC terminated without any comprehensive declaration.


(vi) The Hong Kong Ministerial Conference :


The sixth MC took place in Hong Kong during 13-18 December 2005. It called for conclusions in 2006 of negotiations launched at Doha in 2001 and establishment of targets and time frames in specific areas.


The key outcomes of the Hong Kong Ministerial Conference included:


Eu. Amendment to TRIPS agreement reaffirmed to address public health concerns of developing countries.


ii. Duty free, quota free market access for all LDC products by all developed countries.


iii. Resolved complete Doha work programme and finalized negotiations in 2006.


iv. Elimination of export subsidies in cotton by developed countries in 2006; reduction of trade distorting domestic subsidies more ambitiously and over a shorter period.


v. Elimination of export subsidies in agriculture by 2013 with substantial part in the first half of the implementation period. Developing countries, such as India will continue to have right to provide marketing and transport subsidies on agricultural exports for five years after the end date for elimination of all forms of export subsidies.


vi. The agreement that the three heaviest subsidizers, i. e., the European Union, the US, and Japan, were to attract the highest cut in their trade distortion domestic support.


Developing countries like India with no Aggregate Measurement of Support (AMS) will be exempt from any cut on de minimus (entitlement to provide subsidies annually on product-specific as well as non-product specific basis each up to 10 per cent of the agricultural production value) as well as on overall levels of domestic trade distortion support (consists of the AMS, the Blue Box, and de minimus).


vii. Establishment of modalities in agriculture and Non-Agriculture Market Access (NAMA).


viii. The agreement that developing countries were to have flexibility to self-designate appropriate number of tariff lines as special products. In order to address situations of surge in imports and fall in international prices, both import quantity and price triggers have been agreed under the Special Safeguard Mechanism for developing countries.


ix. The agreement that in NAMA and Special and Differential Treatment (S&DT), elements such as flexibility and less-than-fall reciprocity in reduction commit­ments for developing countries reassured.


x. No sub-categorization of developing countries when addressing concerns of small, vulnerable economies.


Subsequently, at the General Council meeting held at Geneva on 31 July 2006, an agreement was reached on the framework in order to conduct the negotiations. Preliminary agreements were reached on broad approaches, especially in the areas of agriculture and industrial tariffs.


It was decided to drop the three Singapore issues on investment, competition policy, and government procurement whereas negotiations on trade facilitation were to follow.


Essay # 9. GATT/WTO System and Developing Countries:


Over the years, the divide between the developed and developing countries in the WTO has widened, leading to deadlocks in the process of multilateral negotiations. It has also triggered widespread demonstrations (Fig. 5.5) across the world due to conflicting interests of member countries.


Although developing countries form a much bigger group numerically under the WTO, decision making is significantly influenced by the developed countries.


The major issues of concern from the perspective of developing countries are summarized here:


Eu. The basic objective of the WTO framework is to liberalize trade in goods and services and protection of intellectual property. Countries with supply capacity directly benefit from expansion of exports whereas countries with intellectual property benefit from monopoly privileges, including high financial returns to owners of IPRs.


As most developing countries neither have good supply base for goods and services nor much of IPRs, their direct gains from the WTO system is much lower compared to developed countries.


ii. Reciprocity is the basis for liberalization under the WTO system. Countries get more if they are able to give more; conversely, they also get less if they give less. Since member countries have vastly diverse levels of development, there is an in-built bias in the system for increasing disparity among countries.


Although provisions such as differential and more favourable treatment have been incorporated in the WTO framework, these have several limitations and have hardly worked satisfactorily.


iii. Retaliation is the ultimate weapon for enforcement of rights of member countries. Since developing countries are weak partners and retaliation by them against any major developed country has both economic and political costs, they are at a considerably disadvantageous position in their capacity to enforce rights and obligations.


iv. The basic principles of the multilateral framework, such as national treatment, i. e., non-discrimination between imported and domestic goods, works against the process of development by discouraging domestic production by developing countries.


v. Developed countries significantly influence the decision-making process as they possess enormous resources to make elaborate preparations for the negotiating process. As their views are put forth effectively and strongly, the issues of their interest take centre stage leading to frustration among developing countries.


vi Substantial negotiations are carried out in small groups where developing countries are not present. Countries who have not participated are expected to agree when the results are brought forth in larger groups. It is difficult to stop decision-making at this stage as any such move by developing countries would mark them as obstructionists and have political repercussions.


vii. Developed countries often take advantage of escape routes and loopholes in the agreements. For instance, the Agreement on Textiles was back-loaded and left the choice of products to the importing countries.


As developed countries were importers and had been imposing restraints, they chose only such products for liberalization that were not under import restraints without significantly liberalizing their textile imports until the end of 2004 when the agreement was automatically abolished.


Similarly developed countries could fulfill their obligation of reduction of subsidies in agriculture despite actually increasing considerably the absolute quantum of subsidy.


viii. Developing countries view the WTO as an institutional framework to extract concessions from them, obstructing their goals of development and self-reliance. Despite vast differences among the interests of member countries, the WTO remains the only international organization that provides a multilateral framework for international trade.


Besides trade in goods, it covers a number of issues related to international trade, such as services, intellectual property rights, anti-dumping, safeguards, non-tariff barriers, dispute settlement, etc., making its approach highly comprehensive.


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Os fundamentos do sistema de comércio mundial.


Se você deseja obter mais informações sobre Organização Mundial do Comércio, basta clicar em OMC. Sua URL é: wto. À medida que a OMC atualiza seu site periodicamente, alguns desses documentos não são facilmente acessíveis. Para ajudar os alunos, no entanto, alguns itens são copiados abaixo. Esses documentos se originaram nos sites da OMC, e Kwan Choi NÃO é o autor.


O que é a Organização Mundial do Comércio?


A Organização Mundial do Comércio (OMC) é a base jurídica e institucional do sistema multilateral de comércio. Fornece as principais obrigações contratuais que determinam como os governos enquadram e implementam legislação e regulamentos de comércio interno. E é a plataforma em que as relações comerciais entre os países evoluem através do debate coletivo, negociação e adjudicação.


A OMC foi criada em 1 de Janeiro de 1995. Os governos concluíram as negociações do Uruguay Round em 15 de dezembro de 1993 e os Ministros deram o seu apoio político aos resultados assinando o Acto final em uma reunião em Marraquexe, Marrocos, em abril de 1994. A 'Marraquexe Declaração "de 15 de abril de 1994, afirmou que os resultados da Rodada Uruguai fortaleceriam a economia mundial e levariam a mais comércio, investimento, emprego e crescimento de renda em todo o mundo". A OMC é a encarnação dos resultados da Rodada Uruguai e o sucessor do Acordo Geral sobre Tarifas e Comércio (GATT).


A partir de um potencial número de membros de 152 países e territórios, 76 governos tornaram-se membros da OMC no seu primeiro dia, com cerca de 50 outros governos em vários estágios de conclusão de seus procedimentos nacionais de ratificação, e o restante empenhado em negociar seus termos de entrada.


Não só a OMC tem uma participação potencialmente maior do que o GATT (128 até o final de 1994), também tem um alcance muito mais amplo em termos de atividade comercial e políticas comerciais a que se aplica. O GATT aplicou-se apenas ao comércio de mercadorias; A OMC cobre o comércio de bens, serviços e "comércio de idéias" ou propriedade intelectual.


A OMC tem sede em Genebra, na Suíça. Suas funções essenciais são:


- administrar e implementar os acordos comerciais multilaterais e plurilaterais que juntos compõem a OMC;


- atuando como um fórum para negociações comerciais multilaterais;


- buscando resolver disputas comerciais;


- supervisionar as políticas comerciais nacionais (isto significa desistir de uma parte da soberania nacional); e.


- cooperar com outras instituições internacionais envolvidas na elaboração de políticas econômicas globais.


Os Princípios do Sistema de Negociação.


O acordo da OMC contém cerca de 29 textos jurídicos individuais - abrangendo tudo, desde agricultura até têxteis e vestuário, e de serviços a contratos públicos, regras de origem e propriedade intelectual. Além disso, são mais de 25 declarações ministeriais adicionais, decisões e entendimentos que explicam outras obrigações e compromissos para os membros da OMC. No entanto, uma série de princípios simples e fundamentais são executados em todos esses instrumentos que, juntos, compõem o sistema de comércio multilateral.


Comércio sem discriminação.


Há uma série de exceções ao artigo I - nomeadamente, que abrange as uniões aduaneiras e as áreas de livre comércio. No entanto, o tratamento da nação mais favorecida geralmente garante que os países em desenvolvimento e outros com pouca alavancagem econômica possam se beneficiar livremente das melhores condições de negociação onde e quando forem negociadas.


Uma segunda forma de não discriminação conhecida como "tratamento nacional" exige que, uma vez que os bens tenham entrado em um mercado, eles devem ser tratados de forma menos favorável do que os produtos equivalentes produzidos no país. Este é o artigo III do GATT.


Além do GATT revisado (conhecido como "GATT 1994"), vários outros acordos da OMC contêm importantes disposições relativas à NMF e ao tratamento nacional. Que, sobre os Aspectos da Propriedade Intelectual Relacionados ao Comércio (ADPIC), contém, com algumas exceções, os requisitos de trato nacional e nacional relativos à provisão de proteção de propriedade intelectual pelos membros da OMC. O Acordo Geral sobre Comércio de Serviços (GATS) exige que os membros ofereçam tratamento NMF aos serviços e aos fornecedores de serviços de outros membros. Contudo, permite isenções listadas para a obrigação NMF cobrindo medidas específicas para as quais os membros da OMC não podem oferecer esse tratamento inicialmente. Quando essas isenções forem tomadas, elas devem ser revisadas após cinco anos e não devem ser mantidas por mais de dez anos. Por outro lado, o tratamento nacional é apenas uma obrigação no AGCS, onde os membros comprometem-se explicitamente a conceder-lhe serviços específicos ou atividades de serviços. Isso significa que o tratamento nacional é muitas vezes o resultado de negociações entre os membros.


Outros acordos da OMC com disposições de não discriminação incluem as regras de origem; Inspeção pré-embarque; medidas de investimento relacionadas com o comércio; e a aplicação de medidas sanitárias e fitossanitárias.


Acesso previsível e crescente aos mercados.


A existência de acesso seguro e previsível ao mercado é amplamente determinada pelo uso de tarifas ou direitos aduaneiros. Embora as quotas sejam geralmente proibidas, as tarifas são legais na OMC e são comumente usadas pelos governos para proteger as indústrias domésticas e aumentar as receitas. No entanto, eles estão sujeitos a disciplinas - por exemplo, que não são discriminatórias entre as importações - e são cada vez mais "encadernados". A vinculação significa que um nível tarifário para um produto específico torna-se um compromisso de um membro da OMC e não pode ser aumentado sem negociações de compensação com seus principais parceiros comerciais (artigo XXVIII do GATT de 1994). Assim, é frequente o fato de que a extensão de uma união aduaneira pode levar a tarifas mais elevadas em algumas áreas para as quais são necessárias negociações de compensação.


Após o estabelecimento do GATT em 1948, os níveis de tarifas médias caíram progressiva e dramaticamente através de uma série de sete rodadas comerciais. A Ronda Uruguai aumentou esse sucesso, reduzindo substancialmente as tarifas, às vezes até zero, elevando significativamente o nível geral das tarifas consolidadas. Os compromissos sobre o acesso ao mercado através de reduções tarifárias feitas por mais de 120 países na Rodada Uruguai estão contidos em cerca de 22.500 páginas de tarifas tarifárias nacionais.


As reduções tarifárias, em sua maior parte, em fase de implantação em mais de cinco anos, resultarão em um corte de 40% nas tarifas dos países desenvolvidos em produtos industriais, de uma média de 6,3% para 3,8% e um salto de 20 para 44 por no valor de produtos industriais importados que recebem tratamento isento de impostos nos países desenvolvidos. No extremo superior da estrutura tarifária, a proporção de importações para países desenvolvidos de todas as fontes que enfrentam tarifas acima de 15 por cento diminuirá de 7 para 5 por cento e de 9 para 5 por cento para as importações de países em desenvolvimento.


A Ronda Uruguai aumentou a percentagem de linhas de produtos ligadas de 78 para 99 por cento para os países desenvolvidos, de 21 para 73 por cento para as economias em desenvolvimento e de 73 para 98 por cento para as economias em transição - resultados que proporcionam um grau de mercado substancialmente mais elevado segurança para comerciantes e investidores.


A "tarifação" de todas as restrições de importação não-tarifárias para os produtos agrícolas, proporcionou um aumento substancial do nível de previsibilidade do mercado para os produtos agrícolas. Mais de 30% dos produtos agrícolas foram sujeitos a cotas ou restrições à importação. Praticamente todas essas medidas já foram convertidas em tarifas que, ao fornecerem inicialmente o mesmo nível de proteção que as medidas não-tarifárias anteriores, estão sendo reduzidas durante os seis anos de implementação do acordo agrícola da Rodada Uruguai. Os compromissos de acesso ao mercado na agricultura também eliminará as proibições de importação anteriores em certos produtos.


Embora as tarifas na fronteira não existam para o comércio de serviços, não há menos necessidade de condições previsíveis. Para atender a essa necessidade, os governos empreenderam um conjunto inicial de compromissos cobrindo as regulamentações nacionais que afetam várias atividades de serviços. Esses compromissos são, como aqueles para tarifas, contidos em cronogramas nacionais obrigatórios e serão estendidos por meio de novas rodadas de negociações de serviços no futuro.


Muitos outros acordos da OMC procuram garantir que as condições de investimento e comércio sejam mais previsíveis, tornando muito difícil para os governos membros mudar as regras do jogo ao capricho. Em quase todas as áreas políticas que incidem sobre as condições das negociações, o alcance dos membros para buscar políticas caprichosas, discriminatórias e protecionistas é limitado pelos compromissos da OMC.


A chave para condições comerciais previsíveis é muitas vezes a transparência das leis, regulamentos e práticas nacionais. Muitos acordos da OMC contêm disposições de transparência que exigem divulgação a nível nacional - por exemplo, através da publicação em revistas oficiais ou através de pontos de informação - ou a nível multilateral através de notificações formais à OMC. Grande parte do trabalho dos órgãos da OMC está preocupada com a revisão de tais notificações. A vigilância regular das políticas comerciais nacionais através do Mecanismo de Revisão das Políticas Comerciais constitui um meio adicional de incentivar a transparência, tanto a nível nacional como a nível multilateral.


Promover a concorrência leal.


As regras em matéria de não discriminação destinam-se a garantir condições equitativas de comércio, assim como as que estão em dumping e em subsídios. As regras existentes do GATT, que estabeleceram a base sobre a qual os governos poderiam impor direitos compensatórios sobre essas duas formas de "injusto" concorrência, foram estendidos e esclarecidos nos acordos da OMC.


O acordo da OMC sobre agricultura destina-se a proporcionar equidade no comércio agrícola. O facto de a propriedade intelectual melhorar as condições de concorrência em que as ideias e as invenções estão envolvidas eo GATS irá fazer o mesmo para o comércio de serviços. O acordo plurilateral sobre compras governamentais ampliará as regras da concorrência às compras por milhares de "governo" entidades em muitos países. Existem muitos outros exemplos de disposições da OMC que visam promover uma concorrência justa e não distorcida.


Incentivar o desenvolvimento e a reforma econômica.


Essa tendência matou efetivamente a noção de que o sistema comercial existia apenas para países industrializados. Também alterou a ênfase anterior em isentar os países em desenvolvimento de certas disposições e acordos do GATT. Com o fim da Rodada do Uruguai, os países em desenvolvimento se mostraram preparados para assumir a maioria das obrigações exigidas aos países desenvolvidos. No entanto, eles receberam períodos de transição para ajustar as disposições mais desconhecidas e, talvez, difíceis da OMC - particularmente para os mais pobres, "menos desenvolvidos" países. Além disso, uma decisão ministerial sobre medidas a favor dos países menos desenvolvidos dá maior flexibilidade a esses países na implementação de acordos da OMC; solicita uma aceleração na implementação de concessões de acesso ao mercado que afetem produtos de interesse exportador para esses países; e procura uma maior assistência técnica para eles. Assim, o valor para o desenvolvimento da busca, na medida do razoável, de políticas abertas orientadas para o mercado, com base nos princípios da OMC, é amplamente reconhecida. Mas a necessidade de alguma flexibilidade em relação à rapidez com que essas políticas são prosseguidas.


No entanto, as disposições do GATT destinadas a favorecer os países em desenvolvimento permanecem em vigor na OMC. Em particular, a Parte IV do GATT de 1994 contém três artigos, introduzidos em 1965, incentivando os países industrializados a ajudar os membros da nação em desenvolvimento "como uma questão de esforço consciente e proposital" nas suas condições de negociação e não esperar reciprocidade para as concessões feitas aos países em desenvolvimento nas negociações. Uma segunda medida, acordada no final da Rodada de Tóquio em 1979 e normalmente referida como a "cláusula de habilitação", fornece uma base jurídica permanente para as concessões de acesso ao mercado feitas pelos países desenvolvidos desenvolvidos no âmbito do sistema de preferências generalizadas (GSP ).


O caso para o comércio aberto.


O caso econômico para um sistema comercial aberto baseado em regras multilateralmente acordadas é bastante simples e depende principalmente do senso comum comercial.


Todos os países, incluindo os mais pobres, têm ativos - humanos, industriais, naturais e financeiros - que podem empregar para produzir bens e serviços para seus mercados domésticos ou para competir no exterior. "vantagem comparativa" significa que os países prosperam aproveitando seus ativos para se concentrar no que eles podem produzir melhor. Isso acontece naturalmente para as empresas no mercado interno, mas isso é apenas metade da história. A outra metade envolve o mercado mundial. A maioria das empresas reconhece que quanto maior o mercado, maior será o seu potencial - em termos de escalas de operação eficientes e acesso a um grande número de clientes. Em outras palavras, as políticas comerciais liberais que permitem o fluxo irrestrito de bens, serviços e insumos produtivos multiplicam as recompensas que produzem os melhores produtos, com o melhor design, ao melhor preço.


Mas o sucesso comercial não é uma coisa estática. A competitividade em produtos específicos pode passar de empresa para empresa quando o mercado muda ou as novas tecnologias tornam possíveis produtos mais baratos e melhores. História e experiência mostram que todos os países que gozaram de uma vantagem, digamos, no custo do trabalho ou dos recursos naturais, também podem se tornar não competitivos em alguns bens ou serviços à medida que suas economias se desenvolvem. No entanto, com o estímulo de uma economia aberta, eles seguem para se tornarem competitivos em outros lugares. Este é, em geral, um processo gradual. Tanto quanto o sistema comercial é permitido operar sem as restrições do protecionismo, as empresas são encorajadas a se adaptarem de forma ordenada e relativamente indolor para se concentrar em novos produtos, encontrando um novo "nicho" em sua área atual ou expandindo para novas áreas de produtos.


A alternativa de proteção de importação e subsídios perpétuos do governo leva a empresas inchadas e ineficientes que fornecem aos consumidores produtos antiquados e pouco atraentes. Em última análise, as fábricas fecham e os empregos são perdidos apesar da proteção e subsídios. Se outros governos perseguirem essas políticas no exterior, os contratos de mercado e a atividade econômica mundial são reduzidos. Um dos objetivos da OMC é evitar uma deriva tão destrutiva e destrutiva no protecionismo.


10 PRINCIPLES OF FAIR TRADE.


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WFTO prescribes 10 Principles that Fair Trade Organisations must follow in their day-to-day work and carries out monitoring to ensure these principles are upheld.


Principle One: Creating Opportunities for Economically Disadvantaged Producers.


Poverty reduction through trade forms a key part of the organisation's aims. The organisation supports marginalised small producers, whether these are independent family businesses, or grouped in associations or co-operatives. It seeks to enable them to move from income insecurity and poverty to economic self-sufficiency and ownership. The organisation has a plan of action to carry this out.


The organisation is transparent in its management and commercial relations. It is accountable to all its stakeholders and respects the sensitivity and confidentiality of commercial information supplied. The organisation finds appropriate, participatory ways to involve employees, members and producers in its decision-making processes. It ensures that relevant information is provided to all its trading partners. The communication channels are good and open at all levels of the supply chain.


Principle Three: Fair Trading Practices.


The organisation trades with concern for the social, economic and environmental well-being of marginalised small producers and does not maximise profit at their expense. It is responsible and professional in meeting its commitments in a timely manner. Suppliers respect contracts and deliver products on time and to the desired quality and specifications.


Fair Trade buyers, recognising the financial disadvantages faced by Producers and Suppliers of FT products, ensure orders are paid on receipt of documents or as mutually agreed. For Handicraft FT products, an interest free pre-payment of at least 50 % is made on request. For Food FT products, pre-payment of at least 50% at a reasonable interest is made if requested. Interest rates that the suppliers pay must not be higher than the buyers’ cost of borrowing from third parties. Charging interest is not required.


Where southern Fair Trade suppliers receive a pre-payment from buyers, they ensure that this payment is passed on to the producers or farmers who make or grow their Fair Trade products.


Buyers consult with suppliers before cancelling or rejecting orders. Where orders are cancelled through no fault of producers or suppliers, adequate compensation is guaranteed for work already done. Suppliers and producers consult with buyers if there is a problem with delivery, and ensure compensation is provided when delivered quantities and qualities do not match those invoiced.


The organisation maintains long term relationships based on solidarity, trust and mutual respect that contribute to the promotion and growth of Fair Trade. It maintains effective communication with its trading partners. Parties involved in a trading relationship seek to increase the volume of the trade between them and the value and diversity of their product offer as a means of growing Fair Trade for the producers in order to increase their incomes. The organisation works cooperatively with the other Fair Trade Organisations in country and avoids unfair competition. It avoids duplicating the designs of patterns of other organisations without permission.


Fair Trade recognises, promotes and protects the cultural identity and traditional skills of small producers as reflected in their craft designs, food products and other related services.


Principle Four: Fair Payment.


A fair payment is one that has been mutually negotiated and agreed by all through on-going dialogue and participation, which provides fair pay to the producers and can also be sustained by the market, taking into account the principle of equal pay for equal work by women and men. The aim is always the payment of a Local Living Wage. Fair Payment is made up of Fair Prices, Fair Wages and Local Living Wages.


A Fair Price is freely negotiated through dialogue between the buyer and the seller and is based on transparent price setting. It includes a fair wage and a fair profit. Fair prices represent an equitable share of the final price to each player in the supply chain.


A Fair Wage is an equitable, freely negotiated and mutually agreed wage, and presumes the payment of at least a Local Living Wage.


Local Living Wage.


A Local Living Wage is remuneration received for a standard working week (no more than 48 hours) by a Worker in a particular place, sufficient to afford a decent standard of living for the Worker and her or his family. Elements of a decent standard of living include food, water, housing, education, health care, transport, clothing, and other essential needs, including provision for unexpected events.


Principle Five: Ensuring no Child Labour and Forced Labour.


The organisation adheres to the UN Convention on the Rights of the Child, and national / local law on the employment of children. The organisation ensures that there is no forced labour in its workforce and / or members or homeworkers.


Organisations who buy Fair Trade products from producer groups either directly or through intermediaries ensure that no forced labour is used in production and the producer complies with the UN Convention on the Rights of the Child, and national / local law on the employment of children. Any involvement of children in the production of Fair Trade products (including learning a traditional art or craft) is always disclosed and monitored and does not adversely affect the children's well-being, security, educational requirements and need for play.


Principle Six: Commitment to Non Discrimination, Gender Equity and Women’s Economic Empowerment, and Freedom of Association.


The organisation does not discriminate in hiring, remuneration, access to training, promotion, termination or retirement based on race, caste, national origin, religion, disability, gender, sexual orientation, union membership, political affiliation, HIV/AIDS status or age.


The organisation has a clear policy and plan to promote gender equality that ensures that women as well as men have the ability to gain access to the resources that they need to be productive and also the ability to influence the wider policy, regulatory, and institutional environment that shapes their livelihoods and lives. Organisational constitutions and by-laws allow for and enable women to become active members of the organisation in their own right (where it is a membership based organisation), and to take up leadership positions in the governance structure regardless of women’s status in relation to ownership of assets such as land and property. Where women are employed within the organisation, even where it is an informal employment situation, they receive equal pay for equal work. The organisation recognises women’s full employment rights and is committed to ensuring that women receive their full statutory employment benefits. The organisation takes into account the special health and safety needs of pregnant women and breast-feeding mothers.


The organisation respects the right of all employees to form and join trade unions of their choice and to bargain collectively. Where the right to join trade unions and bargain collectively are restricted by law and/or political environment, the organisation will enable means of independent and free association and bargaining for employees. The organisation ensures that representatives of employees are not subject to discrimination in the workplace.


Principle Seven: Ensuring Good Working Conditions.


The organisation provides a safe and healthy working environment for employees and / or members. It complies, at a minimum, with national and local laws and ILO conventions on health and safety.


Working hours and conditions for employees and / or members (and any homeworkers) comply with conditions established by national and local laws and ILO conventions.


Fair Trade Organisations are aware of the health and safety conditions in the producer groups they buy from. They seek, on an ongoing basis, to raise awareness of health and safety issues and improve health and safety practices in producer groups.


Principle Eight: Providing Capacity Building.


The organisation seeks to increase positive developmental impacts for small, marginalised producers through Fair Trade.


The organisation develops the skills and capabilities of its own employees or members. Organisations working directly with small producers develop specific activities to help these producers improve their management skills, production capabilities and access to markets - local / regional / international / Fair Trade and mainstream as appropriate. Organisations which buy Fair Trade products through Fair Trade intermediaries in the South assist these organisations to develop their capacity to support the marginalised producer groups that they work with.


Principle Nine: Promoting Fair Trade.


The organisation raises awareness of the aim of Fair Trade and of the need for greater justice in world trade through Fair Trade. It advocates for the objectives and activities of Fair Trade according to the scope of the organisation. The organisation provides its customers with information about itself, the products it markets, and the producer organisations or members that make or harvest the products. Honest advertising and marketing techniques are always used.


Principle Ten: Respect for the Environment.


Organisations which produce Fair Trade products maximise the use of raw materials from sustainably managed sources in their ranges, buying locally when possible. They use production technologies that seek to reduce energy consumption and where possible use renewable energy technologies that minimise greenhouse gas emissions. They seek to minimise the impact of their waste stream on the environment. Fair Trade agricultural commodity producers minimise their environmental impacts, by using organic or low pesticide use production methods wherever possible.


Buyers and importers of Fair Trade products give priority to buying products made from raw materials that originate from sustainably managed sources, and have the least overall impact on the environment.


All organisations use recycled or easily biodegradable materials for packing to the extent possible, and goods are dispatched by sea wherever possible.


Last revised and approved by WFTO members in November 2017.


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Quando busco meu nome, você publica resultados estranhos. As duas imagens que são eu foram removidas de um site que eu encerrei. Remover.


Ao pesquisar meu nome, estranha propaganda de imagens de palhaço vem para o capitão o palhaço em outro estado, REMOVA-O.


e as imagens.


Todas as coisas tentando implicar coisas estranhas.


O Yahoo pode desenvolver a opção para imagens serem vistas como uma apresentação de slides? Isso ajudaria em vez de ter que percorrer cada imagem e tornar esta experiência do Yahoo mais agradável. Obrigado pela sua consideração.


Você me disse para adicionar minhas outras contas, adicionei minha conta do Gmail, mas você não respondeu bem.


Não vê a sua ideia? Publique uma nova ideia ...


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